вівторок, 14 березня 2017 р.

Коротка історія велосипедів (роверів) MTB

Прототипи велосипедів беруть початок від кінця XVIII століття, однак ними не можна було управляти. Після винайдення керівниці настала пора на застосування м'язової сили, яка дозволяла їхати з швидкістю кільканадцять кілометрів за годину. Але при цьому треба було відпихатися від землі ногами. Форма велосипеда, яка сьогодні знана всім, повстала щойно під кінець XIX століття. Винайдено шприхи, ланцюгову передачу і педалі. Першим концепцію сучасного велосипеда опрацював John Kemp Starley і назвав його ровер (rover), тобто "мандрівник-блукач". Звідси і походить назва велосипеда, яка прижилася на Західній Україні і яку буду використовувати далі. Наступні зміни в роверах здебільшого були спрямовані на підвищення комфорту їзди і дрібними технічними покращеннями.
Ровер знайшов своє застосування в спорті, де вимагалося значне прикладання сили, вже в 30 роках минулого століття. Однак це були ровери, які мали звичайну класичну геометрію рами, покришки без візерунку, керівницю як у шосейниках, без амортизації і добрих гальм. Це все вимагало величезної віртуозності і вмінь, а про комфорт і безпеку взагалі не було що говорити. Порівняти марафон з 50х XX століття і 2005 року можна на двох відео нижче:



 На цьому відео можна переглянути історію так званих кланкерсів, групи ентузіастів застосування роверів в горах, які намагалися змодифікувати ровер під свої потреби:

Нарешті в 70-х роках в Каліфорнії Gary Fisher запроектував перші ровери, призначені суто для гірських теренів. Більше того, своє хобі він перетворив у бізнес, відкривши фірму, яка займалася продукуванням і продажем готових моделей. Це стало переломом у велоспорті. Нові конструкції вже більше відповідали очікуванням роверистів, додалися нові конструктивні елементи і напрямки: рами намагалися робити легкими і водночас міцними; появився підсиділ, який дав можливість регулювати висоту сідла; появились переклюки і манетки; появились гальма типу кантілевер, потім більш солідніші. Появились ровери суто для фрірайду, давнхілу, кроскантрі і інших підвидів.
Кожного року появляються якісь свої новинки, і передбачити, куди заведе ця дорога, неможливо.

Немає коментарів:

Google Analytics