понеділок, 21 липня 2008 р.

Левандівка

Започатковую тим серію про Левандівку, де я народився і виріс, і продовжую час від часу жити. Кидаю сюди цікаві лінки, походження, назви вулиць, фотографії, розповіді і все решта, що нарию в мережі.

В документі-дослідженні генеалогічного дерева сім’ї Liebbrandt я знайшов згадку, що Левандівка (Lewandówka) вперше згадується в 1778 році (правда я не вияснив де саме згадується з браку знань німецької мови).

Розповідь про Левандівку, кілька цікавих фотографій, і то саме на ЖЖ з обговоренням.

(18.07.2012 Подані нижче посилання на статті у Львівській Газеті не діють. Якось дива Львівська Газета вилучила всі архіви старих публікацій, а я не здогадався зберегти копію)
Публікації про Левандівку і назви вулиць в Львівській Газеті 1
Публікації про Левандівку і назви вулиць в Львівській Газеті 2
Публікації про Левандівку і назви вулиць в Львівській Газеті 3

Тута пише про атаку польських льотчиків в 1918 році проти Української армії, яка атакувала Львів: "The first operational flight of the Polish Airforce took place on 5th November 1918 from Lewandówka airfield against Ukrainian nationalistic forces attacking Lwów (Zamoyski, 1995)".

Лінк на відповідник сучасних українських і польких вулиць.

Викладена в мережі книжка "Historia miasta Lwowa w zarysie", Fryderyk Papée, де є згадка про Левандівку.

А ось тут я знайшов фотографію нашої старої хати на вул. Низинній 12. Хоча я не впевнений, що це саме Низинна, тому що такі самі хати були побудовані і на паралельній вулиці Пілотів. Там вони і зараз збереглися, тоді як на Низинній лівий ряд будинків знесли і побудували дев’ятиповерхові коробки. Правий ряд майже зберігся. Правий ряд на Низинній і лівий ряд на вул. Пілотів не попав під знесення, бо там була і є лазня і котельня.
Нижче наша хата в далекому 1955 році:
А тут в 1987 році перед зносом:

Сторінка на Вікіпідії про Левандівку - на 20 липня 2008 року там нічого нема. Зато про Білогорщу трохи є.

Центр міської історії Центрально-Східної Європи - тут можна знайти багато чого цікавого. Для мене особисто були цікаві старі карти Львова.

Нижче карта Львова, яку я знайшов в інтернеті в публікації про район Львова Новий Світ:
На ній видно ззаду головного вокзалу Богданівку, вище - старе летовище, від якого взяли назви багато вуличок старої Левандівки, і трішки самої Левандівки.

З Archiwum Map Wojskowego Instytutu Geograficznego я потягнув оцю карту, де вже краще видно стару Левандівку:

Ще одна цікава карта знаходиться тут, на ній достатньо клікнути на квадрат і появиться збільшене зображення:
На цій сторінці фотографій початку 20 століття я знайшов стару фотографію з неіснуючого вже летовища на Левандівці:

4 коментарі:

Vovk сказав...

Long German Russian Village List підтверджує те, що Левандівка -- німецька колонія, про що пише П. Сіреджук у своїй докторській дис. про нім. колонії у Галичині, яка вже побачила або скоро побачить світ.
Це перелік (англ. мовою) німецьких поселень в "Росіїї".
Володимир

Yarema сказав...

Цікава інформація. Проблема лиш в тому, що після захисту з дисертацією майже неможливо ознайомитися, хіба що вона потім вийде монографією.На даний момент докторська не захищена - в бібліотеці Вернадського згадки про це нема (все що в Україні хахищається, появляється в базі даних бібліотеки). Я знайшов дуже мало публікацій П. Сіреджука. Маєте, можливо, щось цікаве?

Unknown сказав...

Багато планів Львова зокрема з Левандівкою опубліковано в рамках проекту Карти міст - http://lvivcenter.org/uk/umd/

Yarema сказав...

Ну хто не знає цих карт... :-) Вони вже давно стали легендою. Шикарний проект, респект за таке виконання.

Google Analytics