вівторок, 1 березня 2016 р.

Ще дещо про сімейне дерево і державні архіви Польщі.

Я колись писав про державні архіви в Польщі. Це маленьке повідомлення стало початком серйозного дослідження своїх коренів. Вдалося накопати багато цікавих фактів, написана сторінка на Вікіпідії  про сільце Гадлі Шклярські, з якого походить моя родина по маминій лінії, і про пароха села Тарнавки отця Теофіля Калинича.
Історію родини вдалося прослідкувати тільки до 1853 року, але добре, що хоч це вдалося.
Сміло можу порадити сторінку-агрегатор пошуку по архівах Польщі http://szukajwarchiwach.pl/, це дійсно добрий ресурс, який дає інформацію для дальшого пошуку. Трохи про цей ресурс українською можна знайти тут. Хоч я не знайшов сканованих документів по своїх пошуках, але, як обіцяють, це буде змінюватися і база буде наповнюватися. Я не дочекався, поки буде це зроблено, і дістав доступ до книги актів смерті села Гадлі Шклярські, вивчення якої теж поповнило знання про тодішнє населення села.
Багато інформації теж дала книжка-збірник "Ярославщина і Засяння. 1031-1947", упорядкована М. Семчишином і видана у 1986 році. Збірник досить рідкісний, вийшов невеликим тиражем, і знайти її в продажі фактично неможливо. Мені вона дісталася в подарунок, я не полінувався її відсканувати і помістити на Толоці.
І я все ще шукаю будь-яку інформацію щодо зниклих архівів села Гадлі Шклярскі. Пригадаю що відомо наступне. В 44 (?) році парох села Тарнавки отець Теофіль Калинич вивіз церковний архів спочатку до Австрії (?) потім, можливо, до Америки, де він і помер 19 березня 1954 року в Мінеаполісі. Відомо теж, що його син Любомир передав архів тата до НТШ у Нью Йорку, але там про архів нічого не відомо. Особисто мене цікавлять записи щодо моєї родини (прізвища Душа, Соляр, Хома).
Також можливо комусь щось відомо про родину мого діда Казимира Боднара (Kazimierz) з села Wara (Боднар (Bednarz), або родини Дуда (Duda)). Відомо, що в 45 або 46 році сім’я за нез’ясованих обставин разом з моєю прабабцею Аполонією (Apolonia) виїхали в Україну, хоча ніяких передумов для цього не було, оскільки вона була полькою. Буду вдячний за будь-яку інформацію.

3 коментарі:

Tolik from Kyiv сказав...

Молодець! Іще й Вікіпедію розвинув.

Мені, аби знайти близькі корені, потрібно поїхати до Чернігова в архів і там сЕдіти кілька днів, гортаючи метричні книги. Або ж просити в мормонів, але там важко, бо видають дані за гроші й по 1 особі, а не взагалі. А далекі корені (1766) можна спробувати вгадати з Рум’янцевського перепису у ЦДІАК. Ну, й одного ймовірного предка вирахував із реєстру (1659) й перепису (1666), але ймовірність — не 100 %, а десь 90 %. Іще один з 1666 — 50/50, я би сказав (бо в сусідньому селі, але з дуже правильним прізвищем).

Unknown сказав...

Доброго дня,
Вас турбує родина Душа, з Козови.
Ми б хотіли побільше розізнати про нашу родину, чи не могли Ви лишити контакти , щоб ми могли з Вами зв'язатися.
Моя електронна адреса:
romamitso@gmail.com
Дякуємо.

veselgeo сказав...

морони вже відкрили свої архіви можна онлайн переглядати

Google Analytics