Ровер знайшов своє застосування в спорті, де вимагалося значне прикладання сили, вже в 30 роках минулого століття. Однак це були ровери, які мали звичайну класичну геометрію рами, покришки без візерунку, керівницю як у шосейниках, без амортизації і добрих гальм. Це все вимагало величезної віртуозності і вмінь, а про комфорт і безпеку взагалі не було що говорити. Порівняти марафон з 50х XX століття і 2005 року можна на двох відео нижче:
На цьому відео можна переглянути історію так званих кланкерсів, групи ентузіастів застосування роверів в горах, які намагалися змодифікувати ровер під свої потреби:
Нарешті в 70-х роках в Каліфорнії Gary Fisher запроектував перші ровери, призначені суто для гірських теренів. Більше того, своє хобі він перетворив у бізнес, відкривши фірму, яка займалася продукуванням і продажем готових моделей. Це стало переломом у велоспорті. Нові конструкції вже більше відповідали очікуванням роверистів, додалися нові конструктивні елементи і напрямки: рами намагалися робити легкими і водночас міцними; появився підсиділ, який дав можливість регулювати висоту сідла; появились переклюки і манетки; появились гальма типу кантілевер, потім більш солідніші. Появились ровери суто для фрірайду, давнхілу, кроскантрі і інших підвидів.
Кожного року появляються якісь свої новинки, і передбачити, куди заведе ця дорога, неможливо.
Немає коментарів:
Дописати коментар