четвер, 17 липня 2014 р.

Форт 31 "Święty Benedykt" (Святий Бенедикт)

Якось несподівано під час вчорашньої поїздки я виїхав до ще не звіданої мною місцини. Вірніше, будучи не раз на пагорбі Кракуса, я з цікавістю приглядався до зелених заростей на протилежному боці Алеї 29 Листопада, але особливих кроків в тому напрямку не робив.
Це ж треба, щоб, в’їхавши в якусь непомітну стежечку парку на Подґужі, я виїхав просто на дороговказ, якими втикані всі більш-менш визначні об’єкти Кракова:
Ха, мене занесло на Форт 31 Святий Бенедикт! тут є також, відповідно, короткий опис траси і об’єктів, які тут знаходяться:
Вже трішки вечоріло, але форт ще добре проглядався в через залишки дня:
Сам форт з боку цивілізації, тобто зі сторони житлових будинків, огороджений сіткою. Як підказував досвід, з іншого боку, де було урвисько зі сторони старого Підґужа, сітки або не мало б бути, або там десь можна було пролізти. Міркування виявилися правильними, зробивши кілька фот-панорам Кракова, я проліз через діру в сітці на територію форту.

Форт дуже нагадує бастіони львівської Цитаделі. Така ж округла форма, бійниці. Історія каже, що форт був збудований в 1853–1856 роках, а назву дістав від костелу Святого Бенедикта, який збудований неподалік. Взагалі отаких круглих фортів, що збереглися, є тільки три. Цей - один з них. Горби, на яких він міститься, називаються пагорбами Лясоти (wzgórze Lasoty). Форт мав охороняти Львівський Тракт і поле, що сполучало колишнє Подґуже з Краковом.


А це ось вигляд на пагорб Кракуса. Незважаючи на пізню пору, на ньому ще товклися люди.
На превеликий жаль, мій телефон в темноті не робить добре фотографій, та і я спішив вписатися в свій ліміт часу на поїздку, тому фоти вийшли ніякі. Однак на сторінці, присвяченій фортам Кракова, є кілька фот форту не тільки ззовні, але й внутрішніх будівель. Цікаво б було поїхати туди восени, коли форт буде оголеним.
Так виглядав мій маршрут:

Немає коментарів:

Google Analytics